søndag 10. mai 2009

Fine vårblomster

Løkbedet mitt har blomstret en stund nå. Det er enda noen tulipaner som ikke har kommet, men det er mange knopper, så kanskje det står i full flor til 17. mai. Det hadde vært herlig :)
Jeg gleder meg over synet hver dag, og er glad for at jeg plasserte det der det er, foran huset :)
Det første og andre bildet er av to sorter hyasinther som ble kjøpt på Plantasjen. Jeg kjøpte bare tre løk av hver, men det hadde sikkert ikke gjort noe å ha et par pakker ekstra av hver, de er nydelige. Dessverre hadde vi en kveld med ordentlig vind her, og da knakk to av de lilla hyasinthene, nå står den ene i vase på loftet og den andre i vase i kjøkkenvinduet.



Florosa har jeg jo postet bilder av før her på bloggen. Jeg er overrasket over at de enda vokser. Blomsten synes å bli større, og nå har den også fått et grønnskjær nederst som gjør at jeg synes blomsten er enda finere :)

Greigii-tulipanen Pinocchio og Plaisir har også kommet, de er ganske like, men de er likevel ganske forskjellige.



Her er et oversiktsbilde. Jeg har plantet tysenfryd, margeritter og en solhatt i bedet, planen er at det skal blomstre hele sommeren, så det blir vel noen flere planter innimellom etterhvert, så blir kanskje visne tulipanblader etterhvert dekket de også... :) Kanskje jeg planter noen av liljene mine her. Har plantet liljeløk i potter, og det har allerede dukket opp spirer i alle pottene :)

3 kommentarer:

Sølvis blog sa...

det ser jo riktig så flott ut nå da.

Maria sa...

Jeg er riktig imponert. Ta gjerne turen hit å kom med gode råd til en lettvint løsning.

Det var nydelige bilder du har tatt.

http://cias-75.blogspot.com/ sa...

Hääärliga blommor!!:-D