lørdag 13. mars 2010

Evigvarende vinter

Føler det er på tide og komme seg ut av bloggtørken. Har ventet lenge på våren nå, helt siden starten på februar. Men jeg er vel nødt til å bite i det sure eplet og innrømme at våren ikke kommer før tidligst i april. For en bergenser i eksil er det litt trøst og tenke på at våren i Bergen også lar vente på seg.
Hvis det hadde vært opp til meg så kunne jeg nok ha gått i hi på vinteren. Derfor har jeg bestemt meg for å gå på skikurs etterhvert, slik at jeg kan nyte vinteren like mye som alle de trønderske skientusiastene jeg omgåes med. Da vil det forhåpentligvis bli mye artigere i det snøfylte halvåret.
Jeg har i alle fall nytt det fine været innimellom, og sporene i snøen vitner om et rikt dyreliv som vi ikke legger merke til ellers. I vinter har jeg sett rev, rådyr og elg i nærheten her, ikke akkurat uvanlige syn, men jeg nyter det likevel.
Det er deilig å kunne gå ut døren og ha denne utsikten etter å ha gått i ti minutter.
Om en liten stund skal vi få et nytt lite familiemedlem i hus. En liten golden retrievervalp kommer til å kreve mye oppmerksomhet og vi gleder oss masse. Det blir mye arbeid, og det blir spennende. Vi har hatt lyst på hund lenge, og fant ut at det passet bra nå :) Så rett før påske blir det tur til Toten for å hente en liten tispe. Gleder meg til å ha en liten kompis som kan holde meg med selskap når det skal ordnes i hagen til våren.
Det store hageprosjektet i vår blir å bli ferdig med steinplattingen, etter å ha fyllt i 8 m2 med pukk i fjor fikk vi nok for en stund, så den har stått på stedet hvil siden da. Ellers skal jeg flytte plommetreet fra plassen der vi har tenkt å bygge utebod(undrer på når vi skal bygge den, hehe), og planlegge skråningen ordentlig.
Håper rosene har overlevd det kalde vinterværet vi har hatt i vinter, kjøpte en bunndekkerrose i fjor som egentlig var h4, og her er det vel h5. Hvis den har overlevd denne vinteren så overlever den vel alt tenker jeg.

2 kommentarer:

Elsa sa...

Det er nok mange som venter på at vinteren skal forsvinne nå. Mange utålmodige hagesjeler rundt omkring i landet.
Gratulerer med det nye familiemedlemmet. Spennende med hvalp til våren. Det blir nok god gravehjelp til å begynne med:)

Ha en fin helg:)

Maria sa...

Det kan se ut til at våren lar vente på seg ja. Du får kose deg med å ta herlige vinterbilder imens.