onsdag 10. september 2008

Da var bloggen sånn cirka på plass

I dag har jeg faktisk gjort litt haging. Mottok en eske med løk fra zimtrade i går, og da var det absolutt på tide å fortsette arbeidet med bedet på framsiden av huset. Vi var på plantasjen og kjøpte 8 sekker jord, og syv av dem har fått plass i bedet. Siden bedet skal være litt opphøyd tenkte vi å vente med resten av jorden til stenene rundt også har kommet på plass. Blir nok en kjøretur i helgen for å plukke litt stein :) I tillegg til jord fant jeg, etter fem minutters iherdig leting på plantasjen, en pakke beinmel (Den stod selvfølgelig rett foran nesen på meg hele tiden). Jeg tenkte at hver løk skal få med seg en liten pakke når jeg setter dem ned :) Sånn at de har litt å vokse på til våren :)
Jeg er en smule usikker på om jeg bør legge noe over bedet når jeg har plantet i det, slik at ikke kattene graver det opp. Jeg har vurdert å gå på litt granbarjakt, kanskje det vil hjelpe, hvem vet? Kanskje granbar bare vil blåse bort... Eller kanskje jeg skal gå for det jeg gjorde i det store bedet bak i hagen, der stakk jeg ned en hel haug med grillpinner i tre, slik at det ikke var noe fristende å bevege seg uti... Vi får se.
Jeg håper at det kommer til å blomstre fint til våren.

Vi falt også for enda to fristelser på plantasjen i dag. Vi kjøpte en edelsyrin(syringa vulgaris) på tilbud til 50% og en passe stor gassgrill som var kraftig redusert. Så hvis været holder seg til helgen så blir det visst grilling.

3 kommentarer:

ASSA sa...

Gratulerer med Blogg!
Der var du på plass ja, ;)
Her kommer vi den ene etter den andre.

Therese sa...

Ja, det var artig det her :)

Anonym sa...

Veldig lekkert med det svart/hvite designet - og fiiin pus! Grattis med hagedagbok :-)