mandag 15. desember 2008

travle førjulsdager

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her i bloggen. Har hatt litt internettfri på kveldene. Sitter jo ved dataen hele dagen ellers, så da er det greit å gjøre andre ting på fritiden.

Har fått gjort litt håndarbeid, spilt playstation og fått unna litt adventsaktiviteter.

I år laget jeg aktivitetskalender til Therese i stedet for å kjøpe inn masse unødvendige ting som uansett bare blir liggende rundt i huset uten å bli brukt. Så vi har fått gjort en del koselige ting de siste ukene. I forrige uke laget vi såpe som vi har pakket inn slik at hun kan gi dem til jentene i klassen. Jeg har aldri laget såpe før, så da er jeg en erfaring rikere :) Vi brukte isbitformer fra ikea formet som stjerner, trekanter og kryss. I tillegg laget vi tre store såper. Det var veldig artig, men såpen stivnet mye fortere enn jeg hadde forestilt meg, så det ble litt klabb og babb i begynnelsen :)
Jeg har montert og gitt bort babyteppet, slik ble det til slutt:



Jeg har fått strikket nesten fire par tøfler. Jeg måtte flire litt da jeg tok de to første parene fra maskinen etter toving. Det var første runde med toving i den nye maskinen, og de ble litt mer fluffy enn de pleide å bli i den gamle maskinen. Jeg har en mistanke om at det er fordi jeg glemte å justere sentrifugefarten, den ble stående på 1600 omdreininger. Jeg syntes uansett de ble ganske kule. Så jeg tror de neste to parene skal få samme behandling :)


I helgen var vi på Røros. Det var deilig med en helgetur. Det var kaldt, og lørdagen var en nydelig dag, med sol og fint vær. Vi fikk handlet litt julegaver, og ellers kost oss masse. Vi dro sammen med min mamma og hennes kone. Det er nesten et år siden vi så dem sist, så det var kjekt å se dem igjen.




Ellers har jeg begynt å glede meg til våren allerede. Vinteren skal nok holde på en god del måneder enda, og jeg liker den også, men det blir kjekt når det blir litt lysere. Det er ganske mørkt nå, og dagslyset forsvinner så altfor fort. Her er utsikt fra loftet vårt en dag da vi fikk med oss litt av dagslyset.

1 kommentar:

Miamaria sa...

Ja, de var skikkelig råkule de tøflene der! Rett og slett!